Az egészségügyi szolgáltatások minőségének biztosítása
Kórházunk, 2001-től kezdve folyamatosan ISO 9001 és ISO 14001 tanúsított intézmény
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Központi Kórház és Egyetemi Oktatókórház az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvénynek megfelelően minőségügyi rendszert működtet. A minőségügyi rendszer célja az egészségügyi szolgáltatások minőségének biztosítása. Az egészségügyi szolgáltatások minőségét és minőségfejlesztését a Kórház minőségfejlesztési és ellenőrzési rendszere, a hatósági szakfelügyeletet ellátó szerv, a szakmai munka minőségértékelését végző szerv, az egészségügyi szolgáltatások akkreditációja és a megfelelőség-tanúsítás biztosítja.
Cél:
a) a szolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztése, a szolgáltatás folyamatainak megismerése és részletes tervezése, ideértve a lehetséges hibák megelőzésének tervezését is,
b) a szolgáltatás során felmerülő hiányosságok időben történő felismerése, a megszüntetéséhez szükséges intézkedések megtétele és ezek ellenőrzése,
c) a hiányosságok okainak feltárása, az azokból fakadó költségek, károk csökkentése,
d) a szakmai és működési követelményeknek való megfelelés és a saját követelményrendszer fejlesztése,
e) a betegek jogainak, igényeinek és véleményének figyelembe vétele, valamint
f) hatékony és biztonságos munkavégzést támogató környezet biztosítása belső követelményrendszer fejlesztése során.