Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásaihoz való csatlakozás érdekében 2017. október 31.-ig valamennyi betegellátásban dolgozó munkatársnak e-személyi igazolvánnyal kell rendelkeznie. Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ Észak-magyarországi Térségi Igazgatósága szervezésében 2017. október 12.-én a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Központi Kórház és Egyetemi Oktatókórházban - a Mobil Kormányablak, azaz a „NISZ Busz” munkatársai jóvoltából - kihelyezett ügyintézés során igényelhettek e-személyi igazolványt a B-A-Z Megyei Központi Kórház és Egyetemi Oktató Kórház dolgozói.

DSCN1093

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) egy modem és egységes informatikai környezet, egy olyan felhőalapú technológiát használó kommunikációs tér, ami a jelenleg elérhető legmagasabb fokú adat- és kibervédelemmel ellátva kapcsolja össze az egészségügyi ellátókat egymással - beleértve a kórházi, a járóbeteg- és a háziorvosi ellátást, valamint a gyógyszertárakat is -, illetve számos, a gyorsabb gyógyulást és kényelmet biztosítószolgáltatást nyújt a lakosság számára.

Az EESZT szolgáltatásainak használata komoly biztonsági előírások mentén valósulhat meg, amit a rendszer legmagasabb szintű biztonsági fokozata előír minden felhasználó esetében. A belépéshez használható e- Személyi igazolvány mind a beteg azonosítására, mind a rendszert használó orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek számára biztonságos azonosítási lehetőséget biztosít.